lunes, 4 de mayo de 2009

Un conte per anar a dormir (VII)

La mosca s’havia aturat davant de la rentadora. Potser, només necessita a algú que li expliqui com funciona. Però el cas era una mica més complicat: Feia dies que havia rentat la roba i quan es disposava a plegar-la es va adonar que havia perdut un mitjó a la rentadora. Em trec la capa de la bruixa perquè no se m’enganxi amb les parets de la rentadora i entro cap a dins. Què gran! Començo a caminar fins que, al fons de tot veig alguna cosa que es belluga: un gat amb sis ratolins, vuit conills i un porc!

Després de presentar-me i d’una llarga conversa descobreixo que els animals havien entrat a la seva rentadora a buscar un mitjó; buscant buscant, es van perdre i havien arribat fins a la rentadora de la mosca on van trobar un altre mitjó. Els vaig explicar que la mosca m’havia portat fins allà perquè ella també n’havia perdut un, aquell que havien trobat ells. Al cap d’una estona, després de llargues negociacions, ja tornava cap a fora amb el mitjó a l’esquena.

Tot sembla que ha sortit bé fins que, de sobte, el terra es comença a moure i la rentadora comença a girar! Algú l’ha engegat i encara estem aquí dins! Sort que l’aigua i el sabó només em fan pessigolles i els animals han fet un vaixell il·luminat per un immens llum blau per aquestes ocasions.

Les mantes estan totes a terra, ocupo tota l’amplada del llit i tinc un peu penjant. Quan li expliqui la història d’aquesta nit a la mare no s’ho creurà. M’aixeco i baixo corrents les escales: Mare, mare! Li he explicat i s’ha posat a riure. Li ha fet molta gràcia la meva història i m’ha dit que tinc molta imaginació.

Ja són les 9. Cada dia a aquesta hora la mare m’envia a dormir. Demà hi ha escola i m’he d’aixecar d’hora. Li faig un petó a la mare i m’enfilo escales amunt. Em tapo, preparo els peluixos, compto fins a tres tres vegades, tanco el llum, tanco els ulls molt fort i espero que la imaginació m’expliqui en un somni el meu conte per anar a dormir.

0 comentarios: